Sunday 8 May 2011

Sembahyang Jumaat & Accessory

aku nk share skit apa yg aku nampak ketika sembahyang jumaat..
  Mcm minggu2 yg lepas aku g smbhyg jumaat, tp kali ni aku g awal skit..sbb dh dua kali aku smbhyg atas tar..tnpa sbrg alas..time panas terik ok tp kena time ujan..seyh..abih basah..smbhyg dlm hujan..al maklum lah masjid kecik..xleh lmbt skit..sbb terlampau awl khatib pun xbca khutubah lg..so ms dlm masjid tu aku pndg le keliling aku..

  1st aku tpandang 1 mamat lelaki neh..dia duk jauh sket depan aku..aku rsa dia org melayu dari pkaian dia yg aku nampak..pndg punya pndg..zaasss..aku zoom sket mata aku..aku nampak kt telinga dia..perrghh..ada subang..bling..bling lg..haha..sudah!!..lelaki smbhyg jumaat pakai subang??..
  haaa..xcukup dgn kepelikan tu..aku terpandang 1 pakcik neh..pakaian dia alim..warak gitu..tp mak aii..kuku..punya la pnjg..nk jd wolverine kowt..mmg la bersih..tp kita kn nk mgadap Allah swt mesti la kemas..kasi potong la itu kuku..k..dah abih sembahyang n doa..dh nk balik..aku ternampak plak sorg foreigner ni..pun sm gak mcm mamat melayu td pakai subang gak..subang dia lawa sket drpd mamat melayu td..
  pastu on da way nk g kt kapchai ku..nampak plak sorg budak lelaki ni..pakai rantai leher beb..ya Allah..gila apa diaorang neh..kalo dh pkai pun haram..ni siap bw mgadap tuhan plak..dunia2..tu la aku rs sembahyang jumaat yg paling pelik penah aku jumpa...

No comments:

Post a Comment